Is je winkel dicht en staat je bedrijf stil? Met deze tips blijven je klanten gedurende en na de lockdown aan je denken.
Komende week geef ik bijna elke dag een tip die jij kunt gebruiken om van je klanten ambassadeurs te maken.
Tip 1: Plaats een positieve quote
Quotes op social media doen het nog steeds goed. het inspireert mensen en op deze manier houden ze de moed erin in tijden van thuiswerk en quarantaine.
Positieve quotes resulteren in;
- positieve gedachten en mindset
- een positief gevoel
- likes en reacties
Tip 2: Geef iets weg of doe een winactie.
- je blijft zichtbaar bij bestaande klanten, plus eventueel toekomstige klanten
- je vergroot de loyaliteit van je doelgroep naar je merk
Tip 3: Welke actie heb jij als bedrijf genomen?
Een ander goed content idee is om je volgers en klanten te laten weten wat jij als bedrijf gedaan hebt de afgelopen tijd.
- Ben je online aan het werk gegaan?
- Heb je je onderneming (tijdelijk) moeten sluiten
- Ben je een samenwerkingsverband met een andere onderneming aangegaan?
- is er iets verandert in je bedrijf?
- Laat het online zien, social media is het platform waar je dit kunt melden aan je volgers.
Tip 4: (Blijf) Vragen stellen
Misschien heb je deze tip al eerder voorbij zien komen maar het werkt echt.
Heb jij al een trouwe schare volgers? Schud ze dan wakker met een vraag voor interactie en interesse.
Afhankelijk van je bedrijfsmodel kan je vraag ook refereren aan de huidige tijd.
- Wat ga jij als eerste doen na de lockdown?
- Heb je ook positieve herinneringen die je wilt delen?
- Waar ben jij dankbaar voor?
Tip 5: Geef een kijkje achter de schermen
- Laat online zien wat er verandert is in je onderneming
- Laat jezelf van dag tot dag zien op bijvoorbeeld je stories zodat je in de picture blijft bij je volgers
- Hoe werk je nu en heb je contact met je klanten en relaties
6: Je fysieke bedrijfslocatie is dicht, kan ik nog wel met je (samen)werken?
Laat weten dat je nog steeds open staat voor werkzaamheden, ook al is je fysieke winkel of onderneming (tijdelijk)gesloten.
- Hoe kan men contact met je opnemen?
- Zorg ervoor dat de informatie op zowel je website als social media kanalen up-to-date is
- Heb je andere openingstijden, doe je aan bezorgen, kan ik nu online bestellen?
- Hoe kan ik nu met je (samen)werken? Hoe, wat, waar?
- Wees creatief, kijk niet wat er niet kan maar wat er wel kan.