Een geweldige manier om tonnen huidige en potentiële klanten te bereiken, zelfs met beperkte tijd en budget, is het gebruik van Instagram Stories, omdat het toevoegen van deze aanpak aan je marketingstrategie een belangrijke stimulans kan geven aan de betrokkenheid op jouw kanaal.
Om jou te helpen deze functie aan te boren, is de volgende vraag aan leden van de Young Entrepreneur Council gesteld:
“Tijd en andere middelen kunnen krap zijn. Wat is een manier waarop kleine bedrijven de functie Instagram Stories optimaal kunnen gebruiken? Waarom is deze aanpak zo effectief?”
Hieronder een 15-tal Strategieën en Ideeën hiervoor;
1. Gebruik Later.com om verhalen te plannen
“Met de tijd die een beperking is, plan ik onze Instagram-berichten en -verhalen graag van tevoren, met behulp van een tool genaamd Later.com. Op deze manier creëren we voortdurend relevante inhoud en plannen deze rond onze bedrijfspromoties, vakanties, specials en berichten.” ~ Rachel Beider, PERS Moderne Massage
2. Maak een tijdelijke aanbieding
“Verhalen duren slechts 24 uur, waardoor ze de perfecte plek zijn om tijdelijke aanbiedingen op te zetten. Dit werkt goed omdat het de angst creëert om iets te missen, wat gebruikers kan dwingen om snel te handelen. Je verhoogt de conversies en krijgt in een zeer korte tijd betrokkenheid.’ ~ Blair Williams, MemberPress
3. Plan verhalen rond hashtags
“Hashtags zijn een belangrijk onderdeel van de sociale-mediacultuur. Als je je tijd en middelen optimaal wilt benutten, publiceer dan een tijdelijk verhaal en gebruik relevante trending hashtags in je verhaal. De kans is groot dat uw doelgroep uw inhoud zal zien terwijl ze door hun favoriete trending hashtags en onderwerpen bladeren.” ~ Chris Christoff, MonsterInsights
4. Gebruik verhalen voor productlanceringen
“Ik gebruik Instagram Stories graag als onderdeel van mijn marketingstrategie de week voordat ik een nieuw product of nieuwe dienst lanceer. Het is een geweldige manier om volgers op de hoogte te stellen van aanstaande product- of servicelanceringen. Als je meer dan 10.000 volgers hebt, kun je een link toevoegen naar wat je maar wilt promoten. Meestal voeg ik een link toe naar een landingspagina waar mijn volgers hun naam op de wachtlijst kunnen zetten.” ~ Kristin Kimberly Marquet, Marquet Media, LLC
5. Door gebruikers gegenereerde inhoud delen
“De helft van de uitdaging van het beheren van een kanaal als Instagram is het vinden van boeiende inhoud. Met door gebruikers gegenereerde inhoud profiteren kleine bedrijven van authenticiteit en kunnen ze de tijd die ze besteden aan het maken van inhoud voor het kanaal verminderen. Dit is ook geweldig omdat je inhoud kunt prioriteren waarvan is bewezen dat deze al goed presteert.” ~ Kyle Wong, Pixlee
6. Oefen influencer-marketing
“Waarom zou je niet overwegen om contact op te nemen met een influencer, in plaats van je alleen te concentreren op je Instagram-verhaal? Als u een deal kunt sluiten, kunnen deze mensen hoogwaardige inhoud op hun verhaal plaatsen die uw merk actief promoot. Deze tactiek is effectief omdat in sommige gevallen miljoenen mensen verhalen zien die zijn gepost door populaire influencers.” ~ John Turner, SeedProd LLC
7. Volg KPI’s
“Verhalen werken omdat klanten niet graag overspoeld worden met Instagram-updates aan hun muur. Met Stories kun je bijhouden welke verhalen de meeste interactie met het publiek, de beste boodschap en de echte betrokkenheid van dergelijke klanten hadden. Zodra u deze KPI’s bijhoudt, kunt u de juiste marketingboodschap starten op basis van echte statistieken, in plaats van alleen maar te gissen. Dat scheelt tijd en geld!” ~ David Chen, GTIF-hoofdstad
8. Interactie en feedback krijgen
“Instagram Stories zijn een uitstekende tool om een meer constante en vloeiende interactie met onze fans en publiek mogelijk te maken. Zorg ervoor dat u hiervan profiteert en er het maximale uithaalt: communiceer met uw klanten, maak enquêtes, vraag hen welke producten of diensten zij het meest prefereren en vraag hen wat er als bedrijf moet verbeteren. De mogelijkheden zijn eindeloos.” ~ Kevin Leyes, Leyes Enterprises
9. Post verhalen achter de schermen
“Hoewel dit afhangt van het type bedrijf dat je hebt, zien de meeste van onze klanten de beste resultaten met authentieke verhalen achter de schermen. In plaats van overdreven creatief te zijn met productplaatsingen of constant over jezelf op te scheppen, betrek je je team erbij en laat je je processen, kantoor en magazijn zien. Mensen verbinden zich met mensen, niet met producten.” ~ Karl Kangur, Boven Huis
10. Hoogtepunten maken
“Instagram Stories zijn een geweldige manier om informatie over een bedrijf te delen, waardoor het gemakkelijk te verteren is. Het nadeel? Die inhoud ben je na 24 uur kwijt. Door echter de highlight-functie te gebruiken, kan uw inhoud op lange termijn behouden blijven, waardoor zowel oude als nieuwe gebruikers gemakkelijk toegankelijke informatie krijgen.” ~ Leila Lewis, laat je inspireren PR
11. Geef prioriteit aan sociaal bewijs
“Mensen vertrouwen inhoud die door hun collega’s is gemaakt boven merkcommunicatie. U kunt de inhoud van uw gebruikers delen terwijl ze interactie hebben met uw producten en merk. Dit maakt je verhalen aantrekkelijker en biedt ook sociaal bewijs, waardoor je sneller vertrouwen opbouwt en tot conversies leidt.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
12. Post vragen en peilingen
“Gebruik de vragen en poll-functies in Instagram Stories om meer betrokkenheid te genereren en snelle feedback te geven. Je publiek is op zoek naar interactie, dus in plaats van alleen maar naar een verhaal te kijken, laat je ze erin interageren. Verzamel hun feedback over productopties, waar ze meer van willen zien, of vraag hen welke vragen ze beantwoord willen hebben of op welke gebieden ze hulp nodig hebben.” ~ Jared Weitz, United Capital Source Inc.
13. Live-evenementen delen
“Live-evenementen kunnen de vorm hebben van een gratis les, een verslag van een evenement, een exclusief interview of een speciale productonthulling. Het kan verkeer maken door middel van meldingen aan je volgers dat je op dat moment live gaat op hun sociale feed. Deze evenementen worden zelden op Instagram georganiseerd, dus maak gebruik van die ruimte en ga zoveel mogelijk live.” ~ Maria Thimothy, OneIMS
14. Geef mensen een dwingende reden om je verhalen te volgen
“Beloon je publiek en stimuleer betrokkenheid door unieke aanbiedingen alleen beschikbaar te maken voor kijkers van verhalen. De aanbiedingen kunnen kortingen op producten, gratis proefversies, engagementbeloningen, enz. zijn, maar wat belangrijk is, is om uw publiek een unieke waardevolle reden te geven om uw verhalen te volgen. Door uw verhalen uniek te maken voor hen en hun interacties, zult u veel meer succes hebben.” ~ Jordan Conrad, Schrijven uitgelegd
15. Creëer een community
“Plaats niet alleen content over uw bedrijf. Creëer interactie. Stel uw volgers vragen met behulp van de “Polling”-functie en plaats de beste antwoorden opnieuw. Voer een campagne uit die relevant is voor uw branche en die mensen aanmoedigt om u in hun verhalen te taggen. Plaats dat vervolgens opnieuw in uw eigen verhaal met inzichtelijke, attente of gewoon “leuke” opmerkingen. Het publiek houdt van interactie, dus neem de tijd om dat te koesteren.” ~ Thomas Smale, FE Internationaal
Bron: https://smallbiztrends.com/2020/04/instagram-stories-strategies.html