Hoe krijg je meer betrokkenheid op Facebook? Er zijn veel manieren om dit aan te pakken, maar hier zijn er vijf van de meest populaire.
1. Vaker posten
Vaker betekent dat er meer inhoud wordt gemaakt voor jouw publiek, of in ieder geval voor de primaire doelgroep die je target op Facebook. Elke dag een blogpost kan helpen gebruikers te betrekken en het platform voorzien van relevante inhoud om jouw laatste berichten te bespreken.
2. Gebruik meerdere sociale netwerken
De meesten van ons gebruiken naast Facebook meerdere sociale netwerken. Bijvoorbeeld; Twitter, LinkedIn, en Instagram. Door op al deze platforms te posten, kan je de hoeveelheid inhoud die door jouw publiek wordt gezien, vergroten en nieuwe volgers aantrekken. Dit is een geweldige strategie voor bedrijven die relaties met bestaande klanten willen versterken en nieuwe willen aantrekken.
3. Gebruik gerelateerde hashtags
Het gebruik van gerelateerde hashtags is een eenvoudige manier om meer betrokkenheid onder je publiek op Facebook te creëren. Als je bijvoorbeeld de hashtag #bbqschort gebruikt, worden alle relevante berichten over dit onderwerp automatisch in jouw nieuwsfeed geplaatst. Dit betekent dat wanneer een vriend ziet dat je een geweldig nieuw barbecue schort draagt, ze je eerder zullen volgen.
4. Gebruik aangepaste doelgroepen
Een van de mogelijkheden van Facebook is de optie voor aangepaste doelgroepen. Hierdoor kunnen bedrijven specifiek zoeken naar mensen die jouw pagina eerder hebben bezocht en weer contact met hen opnemen. Dit is een geweldige manier om nieuwe volgers te krijgen en kan er ook voor zorgen dat klanten terugkomen naar jouw bedrijf als je al een tijdje offline bent.
5. Geef kortingen en promoties
Een andere geweldige manier om meer likes op Facebook te krijgen, is door middel van kortingen en promoties. Dit moet met mate gebeuren, omdat mensen dit soort acties de hele tijd zullen verwachten. Een of twee keer per jaar is voldoende, omdat dit kan helpen om terugkerende klanten aan te moedigen terug te komen voor meer producten en diensten van jouw bedrijf.
Ben je op zoek naar een coach of een sparringpartner, of wil je advies op je huidige inzet van Social media voor je bedrijf? Wil je een training in het gebruik van de diverse Social media kanalen of alleen wat tips en tricks?
Neem dan contact met me op door een e-mail te sturen naar info@socialmarc.nl