LinkedIn introduceert een nieuwe manier om verkeer naar je website te stimuleren door aanklikbare links in foto’s op te nemen.
LinkedIn rolt een nieuwe functie uit waarmee jij als gebruiker externe links kunt toevoegen aan foto’s die in berichten worden gedeeld.
Dit geeft je weer een andere manier om verkeer naar jouw website te leiden vanaf de LinkedIn-pagina van jouw bedrijf of jouw persoonlijke profiel.
Een voorbeeld van een klikbare LinkedIn link
Geri Silver, Creator Manager bij LinkedIn, deelde een voorbeeld van de nieuwe linksticker. In de onderstaande schermafbeelding kun je zien hoe een link aan een foto kan worden toegevoegd:
Image Credit: Screenshot from linkedin.com/in/geri-silver, Augustus 2022.
Het ziet er niet naar uit dat er veel variatie is als het gaat om het ontwerp van de linkstickers, hoewel de gekoppelde tekst aanpasbaar is. Je kunt altijd wat emoji’s toevoegen om te voorkomen dat je overal dezelfde generiek uitziende stickers hebt.
Hoe voeg je een klikbare link toe aan je bericht?
- Tik op Plaatsen op LinkedIn mobiele app.
- Tik op Toevoegen een foto of Een video maken en volg de aanwijzingen.
- Na het uploaden van een foto of video:
- Tik op het Toevoegen pictogram a Link. Hierna kun je het volgende doen:
- Toevoegen link: je kunt Toevoegen een URL en optionele tekst koppelen aan je bericht.
- Een persoon taggen: Tik op het pictogram Persoon om te zoeken naar een tag voor een lid.
- Een pagina taggen: Tik op het paginapictogram om te zoeken naar een tag voor een pagina.
- Tik op de link Voorbeeld om te zien hoe je link wordt weergegeven.
- Tik rechtsboven op Gereed.
- Je kunt knijpen om in te zoomen, te roteren of de koppeling te verplaatsen.
- Tik Volgende op de rechterbovenhoek.
- Tik op Plaatsen in de rechterbovenhoek.
Beschikbaarheid en gebruiksdetails
Je kun de linkstickers toevoegen aan jouw foto’s en video’s via de tools voor het maken van berichten in de mobiele LinkedIn-app.
Je kunt geen linkstickers toevoegen via de desktopinterface! Gebruikers op elk platform kunnen de links echter zien en erop klikken wanneer ze de berichten in hun feed zien.
Link-stickers worden gefaseerd uitgerold naar gebruikers, wat betekent dat sommige mensen er eerder toegang toe hebben dan anderen.
Wanneer je in aanmerking komt om het te gebruiken, zul je een knop zien met een linkpictogram (in de vorm van een ketting) wanneer je een bericht maakt in de mobiele LinkedIn-app.